A bakony fővárosa
archívum - esemény
archívum - hírek
A szülők előtt is kinyitották az ajtókat
A Veszprém Megyei Pedagógiai Szakszolgálat az idei évben is
megtartotta a „Nyílt ajtók” elnevezésű rendezvénysorozatát. A Zirci
Tagintézmény négy előadásra és nyolc interaktív foglalkozásra várta az
érdeklődőket a múlt hét folyamán.
Az első előadás az atipikus fejlődés jelzőtüneteit vette górcső alá.
Azok aspektusait, mélységét,
jelenlétüknek, illetve felismerésüknek idejét emelte ki a megfelelő diagnózis
és ezt követően a lehető legjobb fejlődési irány megállapítása miatt. A kedd
késő délutáni előadáson résztvevő, 0-5 éves korosztállyal foglalkozó
szakemberek az összegző előadás során gyakorlati helyzetben készült képeket és
videókat is láthattak, illetve feltehették kérdéseiket az előadást tartó
okleveles gyógypedagógusnak, Szekeres
Dórának.

Szakemberek hallgatják az első előadást, mely az atipikus fejlődés jelzőtüneteit vette górcső alá
Az intézmény vezetője, dr. Bacsárdi Csilla klinikai szakpszichológus szerdai előadása egy, napjainkban igen fontos témát dolgozott fel. A „Stressz-taktikák” ismerete, használata szinte mindennapos szükségletté válik.
A stressz elkerülése épp annyira lehetetlen, mint annak teljes megszüntetése, de az időben történő megfelelő felismerés után már csak rajtunk múlik, hogy milyen megküzdési stratégiát választunk.
Ehhez kínált a
szakember eszköztárat. Az elméleti áttekintés után a résztvevők egy kellemes,
hangtálas relaxációs gyakorlaton vehettek részt, amely szintén feszültségoldó
technika.

Napjaink egyik fontos témája, a stressz is napirendre került az előadássorozat keretében
Sajnos a mozgásszegény élet, hanyag testtartás manapság már nem csak az íróasztalhoz kötött felnőtteket sújtja. Az iskolások körében is egyre nagyobb számban jelentkeznek azok a problémák, amelyek enyhítése, megelőzése érdekében meg kell mozdulnunk!
G. Noé Judit,
az intézmény gyógytestnevelője ehhez kínált eszközöket, módszereket az „Új utak a gyógytestnevelésben” című
előadásának hallgatói számára. Az okok és következményeinek összegzése után
akár napi tíz percben is elvégezhető feladatsort kaptak a résztvevők, majd
kipróbálhatták a szakember által felkínált eszközöket. Az előadás mellett tizenhárom
helyen biztosított Judit a szülők számára lehetőséget, hogy megtekintsék a gyógytestnevelő-órákat.
Az előadásokkal párhuzamosan az intézmény szakemberei lehetővé tették a terápiás-fejlesztő munkába való bepillantást. A szülők nagy számban érdeklődtek a nyílt órák és az interaktív foglalkozások iránt, így Varga Judit logopédus a tervezett logopédiai témájú játékos szülő-gyermek foglalkozását kétszer is megtartotta.
A foglalkozások során a szülők tájékozódtak, láthatták gyermekük munkáját, de saját maguk is kipróbálhatták a terápiás eszközöket, feladatokat.

Varga Judit logopédus játékos szülő-gyermek foglalkozása iránt olyan érdeklődés volt, hogy azt kétszer is megtartotta
Kárpáti Ágnes pszichológus vezeti az intézmény szorongásoldó csoportját, aminek tematikáját nagycsoportos óvodás korú gyermekek számára dolgozta ki. A Kicsik a foglalkozásokon szüleik nélkül vesznek részt. Most a terápia végéhez érve, lezárásként,
a résztvevő gyerekek szülei fényképes betekintést nyerhettek a folyamat egy-egy szakaszába.
Dobosné Vetzl Katalin és Lezsák Zsanett, az intézmény gyógypedagógus-logopédusai az óvodai terápiák nyílt óráin mutatták be a szülőknek, hogy milyen munka folyik az év során.
Különös figyelmet fordítva azokra a feladatokra, lehetőségekre, amelyek a mindennapi otthoni gyakorlás során komoly támogatással bírnak a gyerekek fejlődése tekintetében.
Detre Anita fejlesztőpedagógus és Forstnerné Tirkli Melinda gyógypedagógus két alkalommal, két külön intézményben is megtartotta a komplex iskolaelőkészítő foglalkozást. A szülők a gyermekeikkel együtt végezhették a feladatokat ezeken a vidám hangulatú órákon. Amellett, hogy
az érdeklődők beleláthattak a foglalkozás menetébe, fortélyaiba, ötleteket meríthettek az otthoni játékos fejlesztésekhez.
Az előadássorozatot a május 4-ei „BTM-SNI” esetek tükrében műhelymunkával zárta a VMPSZ Zirci Tagintézménye.
Mi bújik meg ennek a két diagnosztikai rövidítésnek a hátterében?
Gyakorlatorientált, interaktív előadás keretében ismertetett dr. Bacsárdi
Csilla és Szekeres Dóra eseteket, amelyek jól példázzák a diagnosztikai munka
főbb pilléreit.
Szöveg: Szekeres Dóra
Fotók: Szervezők