A bakony fővárosa
archívum - esemény
archívum - hírek
Önkormányzati Osztály
Az osztály hivatalos elnevezése:
Zirci Közös Önkormányzati Hivatal Önkormányzati Osztálya
Az Osztály ellátja a Zirc Városi Önkormányzat, Borzavár Községi Önkormányzat és Lókút Község Önkormányzata képviselő-testületeinek, bizottságainak, a Zirci Járás Önkormányzati Társulása és Zirc és Lókút Óvodatárulás tanácsainak, Zirci Német Nemzetiség Önkormányzat, illetve a Német Nemzetiségi Önkormányzat Lókút, a polgármesterek, elnökök, valamint a jegyző, aljegyző működéséhez kapcsolódó ügyviteli, szervezési feladatokat, közreműködik a döntés előkészítésben és a végrehajtás ellenőrzésében.
Szervezi a működését érintő képviselő-testületi, társulási tanácsi és bizottsági döntések végrehajtását.
A képviselő-testületek működésével kapcsolatosan:
- ellátja a képviselő-testületi ülések előkészítésével, lebonyolításával kapcsolatos szervezési és ügyviteli feladatokat;
- gondoskodik az ülések helyének, technikai feltételeinek biztosításáról;
- koordinálja a hivatal dolgozóinak testületi előkészítő tevékenységét;
- gondoskodik a testületi meghívóknak, jegyzőkönyveknek és mellékleteiknek az önkormányzatok felett törvényességi ellenőrzést végző szerv vezetőjéhez történő felterjesztéséről;
- megszervezi az önkormányzati rendeletek kihirdetését;
- nyilvántartást vezet a testületi határozatokról, önkormányzati rendeletekről, figyelemmel kíséri a testületi döntések végrehajtását;
- biztosítja a közmeghallgatások megszervezését, ügyviteli, technikai teendőinek ellátását;
- lehetővé teszi a választópolgárok részére a képviselő-testületi ülések jegyzőkönyveibe, előterjesztéseibe történő betekintést;
A társulási tanácsok működésével kapcsolatosan:
- ellátja a társulási tanács ülések előkészítésével, lebonyolításával kapcsolatos szervezési és ügyviteli feladatokat;
- gondoskodik az ülések helyének, technikai feltételeinek biztosításáról;
- koordinálja a hivatal dolgozóinak társulási tanácsi előkészítő tevékenységét;
- gondoskodik a társulási tanácsi meghívóknak, jegyzőkönyveknek és mellékleteiknek az önkormányzatok felett törvényességi ellenőrzést végző szerv vezetőjéhez történő felterjesztéséről;
- nyilvántartást vezet a társulási tanácsi határozatokról figyelemmel kíséri a testületi döntések végrehajtását;
- lehetővé teszi a választópolgárok részére a társulási tanácsi ülések jegyzőkönyveibe, előterjesztéseibe történő betekintést;
A képviselő-testületek és társulási tanácsok bizottságainak működésével kapcsolatban:
- koordinálja a bizottságok üléseinek időpontját;
- részt vesz a bizottságok üléseinek előkészítésében, gondoskodik a bizottsági ülésekről szóló jegyzőkönyvek elkészítéséről;
- a bizottságok ülésein keletkezett határozatok végrehajtását figyelemmel kíséri;
- szervezi és közreműködik a képviselő-testület és társulási tanácsok bizottságai döntéseinek végrehajtásában;
- nyilvántartást vezet a bizottságok üléseiről, döntéseiről és állásfoglalásairól;
- közreműködik a bizottságok tájékoztatásában, munkájuk feltételeinek biztosításában.
A nemzetiségi önkormányzatok képviselő-testületei működésével kapcsolatosan:
- ellátja a képviselő-testületi ülések előkészítésével, lebonyolításával kapcsolatos szervezési és ügyviteli feladatokat;
- gondoskodik az ülések helyének, technikai feltételeinek biztosításáról;
- koordinálja a hivatal dolgozóinak testületi előkészítő tevékenységét;
- gondoskodik a testületi meghívóknak, jegyzőkönyveknek és mellékleteiknek az önkormányzatok felett törvényességi ellenőrzést végző szerv vezetőjéhez történő felterjesztéséről;
- biztosítja a közmeghallgatások megszervezését, ügyviteli, technikai teendőinek ellátását;
- lehetővé teszi a választópolgárok részére a képviselő-testületi ülések jegyzőkönyveibe, előterjesztéseibe történő betekintést;
A polgármesterek, alpolgármesterek, jegyző, aljegyző és társulási elnökök tevékenységével kapcsolatban:
- ellátja a polgármesterek, alpolgármesterek, jegyző, aljegyző és társulási elnökök ügyviteli, szervezési feladatait;
- közreműködik az általuk tartandó értekezletek, megbeszélések előkészítésében, szükség esetén gondoskodik jegyzőkönyvek vezetéséről, vagy feljegyzések készítéséről;
- közreműködik a döntéseik előkészítésében és a végrehajtás ellenőrzésében;
- biztosítja a jegyzői észrevételek felterjesztését az önkormányzatok felett törvényességi ellenőrzést végző hivatal vezetőjéhez.
- gondoskodik az önkormányzati személyzeti és szakoktatási feladatok ügyviteli teendőinek ellátásáról.
Az ügyfélszolgálattal kapcsolatos feladatai:
- általános felvilágosítás hatósági ügyekben,
- kérelmek, beadványok átvétele,
- nyomtatványok átadása, adott üggyel kapcsolatos felvilágosítás.
A hivatal szervezeti felépítését meghatározó általános szervezési elvektől eltérően, kivételes tevékenységként végzi:
- a sportigazgatási ügyek döntés előkészítését;
- a honvédelmi igazgatási feladatok ellátását;
- a munkaügyi igazgatási feladatok ellátását;
- a közművelődési ügyek döntés előkészítése és végrehajtása,
- az oktatási ügyek döntés előkészítése és végrehajtása,
- testvérvárosi kapcsolatokkal kapcsolatos feladatok ellátása,
- a képviselő-testületek által alapított elismerésekkel kapcsolatos feladatok ellátása;
- a postázással kapcsolatos feladatokat;
- hivatali épület takarításával kapcsolatos feladatok;
- a személygépkocsi vezető munkaügyével kapcsolatos feladatok.
Az Önkormányzati Osztály munkáját az osztályvezető vezeti.
Kapitány Zsolt osztályvezető
Emelet 211. szoba
Telefon: 88/593-704, 88/593-700/144
Email: kapitany@zirc.hu
Gondoskodnak az osztály működéséről, a munkavégzés személyi, tárgyi feltételeiről, valamint a működés helyes módszereinek kialakításáról.
E feladatkörben:
- irányítja az osztály munkáját, rendszeresen beszámoltatja a dolgozókat a feladatok ellátásáról, az ügyintézési határidők betartásáról;
- biztosítja a jogszerűséget, az egységes jogalkalmazási tevékenységet, az ügyintézés, az ügyfélfogadás kulturáltságát és színvonalának emelését;
- biztosítja az osztály dolgozói részéről a hivatali szolgálati titokvédelmi szabályok megtartását;
- folyamatosan figyelemmel kíséri a jogszabályi változásokat, azokat ismerteti az osztály dolgozóival és felkészíti őket a helyes jogalkalmazásra;
- gondoskodik az osztály feladatainak ellátásához nélkülözhetetlen jogszabályok, kézikönyvek, nyomtatványok, technikai eszközök biztosításáról;
- összeállítja az osztály dolgozóinak munkaköri leírását;
- figyelemmel kíséri az osztály dolgozóinak leterheltségét, szükség esetén gondoskodik a feladatok átcsoportosításáról;
- jogosult a dolgozók részére a munkaköri leírásban nem szereplő feladatok meghatározására;
- javaslatot tesz az osztály dolgozóinak jutalmazására és béremelésére, szükség esetén fegyelmi felelősségre vonására;
A képviselő-testületek és bizottságai, a nemzetiségi önkormányzatok, valamint a társulási tanácsok tevékenységéhez kapcsolódó feladatai körében:
- szakértőként részt vesz a képviselő-testületek, társulási tanácsok, valamint a bizottságok ülésein,
- részt vesz a közmeghallgatásokon, az osztály feladatkörét érintő kérdésekben tájékoztatást ad,
- felelős az osztály feladatkörét érintő testületi, társulási tanácsi előterjesztések határidőre történő elkészítéséért, a testületi, társulási tanácsi és bizottsági döntések végrehajtásáért;
- a képviselő-testületi és bizottsági, valamint társulási tanácsi ülések technikai feltételeinek biztosítása,
- a testületi, bizottsági és társulási anyagok, meghívóknak a szervezeti és működési szabályzatban foglaltak szerint az érdekeltek részére történő megküldése,
- megszervezi a testületi, a bizottsági, illetve a társulási tanácsüléseken elhangzottak hangrögzítő eszközre történő vételét, digitalizálását és a jegyzőkönyvvezető biztosítását.
- gondoskodik a rendeletek és jegyzőkönyvek elkészíttetéséről és az önkormányzatok felett törvényességi ellenőrzést végző hivatalnak határidőben történő megküldéséről a Nemzeti Jogszabálytár rendszeren keresztül
- gondoskodik a határozati kivonatok elkészíttetéséről, a képviselőknek, társulási tanácstagoknak, a Hivatal osztályvezetőinek és más érdekeltek részére történő megküldésének ellenőrzéséről.
- megszervezi a testületi, bizottsági és társulási tanácsi határozatok nyilvántartását, a lejárt határidejű határozatok figyelemmel kísérését.
A személyzeti és munkaügyekhez kapcsolódó feladatai körében:
- ellátja a Hivatal köztisztviselőivel, a Polgármester irányítása mellett Zirc Városi Önkormányzat, a Zirci Járás Önkormányzati Társulás és a Zirc és Lókút Óvodatársulás fenntartásában lévő intézmények vezetőivel, közalkalmazottaival, munkavállalóival, Turisztikai referenssel és a Sajtó- és Sportreferenssel kapcsolatos, Lókút Község Önkormányzata és Borzavár Községi Önkormányzat közalkalmazottaival, munkavállalóival, a Hivatal közvetlen irányításába tartozó közalkalmazottak, munka- és egyéb jogviszonyban foglalkoztatottakkal kapcsolatos személyzeti és munkaügyi feladatokat,
- előkészíti a vezetői munkakörök pályáztatását,
- elkészíti és karbantartja a közszolgálati alapnyilvántartást,
- a hivatal működéséhez szükséges eszközök, technikai berendezések, irodaszerek, nyomtatványok, bélyegzők, közlönyök, jogszabálygyűjtemények, folyóiratok és egyéb anyagok beszerzése.
Kanyár Brigitta önkormányzati ügyintéző
Emelet 211. szoba
Telefon: 88/593-704, 88/593-700/140
- a képviselő-testületi üléssel és működésével kapcsolatos feladatok ellátása
- gondoskodik a képviselő-testületi és a jegyzőkönyveinek elkészítéséről és továbbításáról, tárolásáról,
- előkészíti jegyzőkönyveket és az üléshez tartozó előterjesztéseket a Nemzeti Jogszabálytárba történő feltöltésre és elküldésre,
- közreműködik az osztály feladatainak ellátásában,
- a Hivatal köztisztviselőinek, munkavállalóinak és az Önkormányzat által fenntartott intézmények, gazdasági társaság vezetőinek szabadságokkal kapcsolatos feladatait,
- ellátja a vagyonnyilatkozat-tétellel kapcsolatos feladatokat,
- ellátja a képviselők, bizottsági tagok vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel kapcsolatos előkészítő és technikai, nyilvántartási feladatait,
- ellátja az intézményvezetők, tisztviselők és köztisztviselők szabadság nyilvántartásával, kiadásával és megállapításával kapcsolatos feladatokat,
- ellátja a papír-, irodaszer beszerzéssel kapcsolatos feladatokat.
·
Kukoda Bernadett önkormányzati referens
Emelet 203. szoba
Telefon: 88/593-704, 88/593-700/140
- ellátja a képviselő-testület működésével összefüggő feladatokat,
- ellátja az Emberi Kapcsolatok Bizottsága működésével összefüggő feladatokat,
- ellátja a titkársági feladatokat, segíti a polgármester és a jegyző munkáját,
- ellátja a Zirci Járás Önkormányzati Társulás Társulási Megállapodásban rögzített közszolgálati feladatok finanszírozásához kapcsolódó állami támogatások igénylésével, elszámolásával kapcsolatos feladatokat
- ellátja a Zirci Járás Önkormányzati Társulás Tanácsa és Pénzügyi Bizottsága munkájával kapcsolatos feladatokat (ülések előkészítése, előterjesztések készítése, jegyzőkönyvek készítése, határozatok tára készítése),
- ellátja a Zirci Járás Önkormányzati Társulás szociális pályázatainak előkészítését elszámolását
- ellátja a Zirc és Lókút Óvodatársulás munkájával kapcsolatos feladatokat (ülések előkészítése, előterjesztések készítése, jegyzőkönyvek készítése, határozatok tára készítése)
- ellátja a Zirci Járás Szociális Szolgáltató Központ Központi Orvosi Ügyeleti Szolgálatával kapcsolatos feladatokat
- ellátja a BURSA HUNGARICA felsőoktatási ösztöndíj pályázattal, valamint középiskolai tanulmányi ösztöndíj pályázattal kapcsolatos feladatokat,
- ellátja a Hivatal adatvédelmi felelősi feladatait.
Nagy Éva önkormányzati ügyintéző
Emelet 211. szoba
Telefon: 88/593-704, 88/593-700/140
- közreműködik az osztály által ellátandó munka-, személyügyi feladatainak ellátásában,
- közreműködik az Önkormányzati Osztály adminisztrációs feladataiban,
- ellátja a közfoglalkoztatottakkal kapcsolatos feladatokat,
- közreműködik a képviselő-testület és annak bizottságaival kapcsolatos ügyintézői feladatokban,
- ellátja a köztisztviselőkkel, munkavállalókkal, közalkalmazottakkal kapcsolatos nyilvántartási, adatszolgáltatási feladatokat a KIRA rendszerben,
- ellátja a képviselő-testület működésével összefüggő feladatokat,
- ellátja a Pénzügyi Ellenőrző és Gazdasági Bizottság működésével összefüggő feladatokat,
- ellátja a tisztségviselők (polgármester, jegyző, aljegyző) munkájának segítését,
- elvégzi a szükséges nyilvántartások vezetését.
Tipoldné Tégi Ilona igazgatási ügyintéző
Zirci Közös Önkormányzati Hivatal Borzavári Kirendeltsége
8428 Borzavár, Fő út 43.
Telefon: 88/582-930
E-mail: polghivborzavar@invitel.hu
- ellátja a képviselő-testületi üléssel működésével kapcsolatos feladatokat
- gondoskodik a képviselő-testületi jegyzőkönyveinek elkészítéséről és továbbításáról, tárolásáról,
- anyakönyvi igazgatás,
- hagyatéki ügyintézés,
- népesség-nyilvántartási feladatok,
- közfoglalkoztatás,
- iratkezelési feladatok.
Riepl Eszter
Zirci Közös Önkormányzati Hivatal Lókúti Kirendeltsége
8425 Lókút, Bem utca 25.
Telefon: 88/588-130, 88/588-131
Email: K7304@koznet.hu
- ellátja a tisztségviselők (polgármester, jegyző, aljegyző) munkájának segítését,
- közreműködik az önkormányzati feladatok ellátásában,
- ellátja a Lókút Község Polgármestere által meghatározott egyéb feladatokat, a jegyzővel és az osztályvezetőjével történő egyeztetetések mellett,
- elvégzi a szükséges nyilvántartások vezetését
- ellátja a falugondnoki szolgálattal, az étkezéssel és a köztemető üzemeltetéshez kapcsolódó nyilvántartási és díjbeszedési feladatokat,
- ellátja a Lókúti Kirendeltség gépelési, adminisztrációs, fénymásolási és postázási feladatait,
- ellátja
a képviselők vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel kapcsolatos
előkészítő és technikai feladatait.
Szöllősi Ágota hivatalsegéd
Földszinti ügyfélszolgálat
Telefon: 88/593-700
- Gondoskodik a Hivatal postázójában leadott helyi – tértívevényes, és listával ellátott- levelek címzettek részére történő kikézbesítéséről. Ha szükséges értesítések otthagyásáról címzettek részére, illetve a kézbesítetlen levelek postázóban történő leadásáról.
- Gondoskodik a postázóban leadott vidéki levelek postakönyvbe történő felviteléről, és postára történő elviteléről.
- Az Ügyfélszolgálaton lakossági tájékoztatás érdekében teljes körű információs szolgáltatást nyújt a személyesen vagy telefonon érdeklődő ügyfeleknek.
- A hivatali ügyintézéshez szükséges és rendszeresített nyomtatványok kitöltése, le- és kiadása, napi feladatok megoldásához megfelelő információ átadás.
Lamszider József gépkocsivezető
- Az önkormányzat személygépkocsijának üzemeltetése, működtetése.
Vágenhoffer Gyula gondnok
- A munkakör keretében ellátja az új autóbusz pályaudvar üzemszerű működésével kapcsolatos
- gondnoki feladatokkal, valamint ellátja a városháza épületével kapcsolatos üzemeltetési feladatokat.
Petrovics Károlyné takarító
- Ellátja a Városháza épületének tisztántartásával, takarításával kapcsolatos feladatokat.